16 Şubat 2012 Perşembe

Agama Yoga

























Adada çok güzel Yoga okulları da var. Onca ada arasından burayı seçmemin sebeplerinden biri bu oldu. Bu okullar arasından en bilineni dünyanın etrafında bir sürü şubesi de bulunan Agama Yoga. Okul epey geniş bir arazide yepyeşil çimlerin üzerinde kurulmuş büyük kulübelerden, salonlardan oluşuyor. Kafesi, ufak bir dükkanı, girişte informasyon/registration kulübesi de var.

Normalde aylık eğitimleri var, ama sana uyan günde kafana göre derslere katılabiliyorsun. İlk gün ücretsiz, sonrası gün başına 300 Baht (yaklaşık 10 USD). Ben de iki gün derslere katıldım. Önümüzdeki 3-4 gün de elimden geldiğince katılmaya çalışacağım. İlk izlenimler şöyle:

Asana çalışması çok değişik. Koccaman ve güzel bir salonda 40-50 kişi çok rahat beraber çalışıyor. Sıkışılsa 100 kişi bile alır. Güneşe Selam ile başlanıyor ve bizim İstanbulda yaptığımız seriden epey farklı bir seri bu. Yaklaşık 10-15 defa filan dönülüyor. Son 4 defasında sanskritdeki güneş kelimeleri ile chanting yapılarak selamlama devam ediyor. Özellikle bu kısmı epey bir Hindu geldi bana. Sonra uzun bir süre beden uzuvları ısıtılıyor, özellikle boyun. Bu kısım da bittikden sonra 4-5 değişik asana epey uzun kalarak yapılıyor, arada 5-6 dakikalık meditasyonlar, ve sonunda uzun bir shavasana. Tüm ders iki saat sürüyor. Arada bizim İstanbulda öğrendiğimiz bazı pozların burada başka yorumlanması ilginç tecrübeler oluyor.

Hocaların hepsi beyaz farang (batılı yabancı anlamında hafif aşağılayıcı komik bir argo), bir iki tanesi de epey yavşak. Ders sırasında arkadaki kulübelerin birinden elektronik lounge tarzı müzik gelmesi olayı acaip bir new-age havasına sokmuş diyecektim ki, dünkü dersdeki hoca (yavşak olanlardan, ama bilemem tabii belki de iyi çocuktur) ders içinde 3 defa meditasyona soktu ve her defasında değişik elektronik, gayet upbeat tempolu müzikler çaldı. Acaba Osho'sal bir coşturma hareketi mi bilemedim. Ama meditasyon konusunda daha ortodox geleneksel budist yaklaşımım olduğu için çok tasvip etmedim.

Esas olay dersden sonra başladı. Saat akşam 18-20 arası teorik lecturelar var ve bu dersler tadından yenmiyor. İki gündür önce "Concentration and Mind" ve dün de "Healing in Yoga" isimli derslere girdim ve bu alanda aldığım, girdiğim en güzel etkileyici derslerdi. Olayın asana kısmı çok açmadı ama sadece bu teorik derslere girip dinleyebilmek için bir ay gelmeye değer valla. Gidene kadar elimden geldiğince takip edeceğim bu akşam derslerini.

Diğer tarafdan Nong Khai'da da ortaya çıkmıştı ki şu sıralar hayatımdaki en büyük eksik odaklanma ve konsantrasyon. Bunun üzerine Agamaya gelip ilk akşamdan "Bu akşam concentration dersimiz var" denince çok şaşırdım ve sevindim. Güzel tesadüfler olmaya başladı hayatta. İşin konsantrasyon bölümüne gelince, harbiden fena. Ufak maymun hiperaktif birşekilde daldan dala uçuyor, bırak yakalamayı izleyemiyorum bile, onu hiç böyle görmemiştim. Ama değişik ve güzel bir ülkede olduğum için onu biraz bağışlıyorum ve hesabı İstanbula bırakıyorum. Bir buçuk aylığına Taylanda gelince zihin disiplini sağlamak kolay değil, belki gerekli de değildir.

İşte böyle. Hindistanda değilsem, ders bitiminde namaste diyen batılı yoga hocalarına kıl kaptığım için, hepinize hayırlı sabahlar dilerim.

2 yorum:

  1. Blogunuz ilac gibi geldi, ben de kisa bir sure icinde Taylanda olacagim, an az 3 ay kadar kalmayi planliyorum. Hedefim once Agama Yoga da bir ay gecirmek, vesaire. Eger mumkun ise sormak istedigim bir kac soru var, email almam mumkun mu?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba
    oguzt@yahoo.com adresinden ulaşıp istediğinizi sorabilirsiniz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

    YanıtlaSil