11 Aralık 2011 Pazar

Kaplan! Kaplan!


Internetsiz gecen 4 gun sonra tekrar yazabiliyorum nihayet. Yolculugun cok zor bir kismi geride kaldi. Parca parca aktarayim...

Jaipurdan cikip guneye Rantamburi kasabasina yola ciktim. Sadece 350 km uzakta ama yaklasik 7 saat surdu yol. Bu kadar korkunc delik desik toz toprak yol gormemistim hayatimda. Arabanin kesin biryerleri delinecek bu yari col yari orman bolgede arabayi itecek yer bile bulamayacagim diye dertlendim durdum. Allahtan yuksek volumelu hint muzigi beyin fonksiyonlarimi engelliyordu da bu konuda cok derinlemesine dusunemedim.

Otele varip biraz dinlendikden sonra buranin atraktivitesi icin gelip beni uzeri acik buyuk bir ciple aldilar: Jungle Safari. Kaplan gorebilmek icin ormanda gezinecegiz. Cip (daha ziyade askeri bir kamyonetimsi) hintli turistlerle doluydu. Yabanci olarak sadece ben ve en one oturan iki sisman alman kiz vardi.

Orman guzel, agaclar filan derken zaten cip tangir tungur sallaniyor ben de kaplan maplan goremeyecegimize eminim, 350 km2 yerde toplam 60 kaplan yasiyormus, yavas yavas olaydan sikilmaya basladim. Tam da geri donerken birden rehber esliginde herkes bagirmaya ve ilerde bir caliligi gostermeye basladi. Benden baska herkes calinin icinde turuncu birseyler goruyordu. Arabayi cektik beklemeye basladik, tam ben "artik gitsek mi sofor bey?" diyecekken calinin icinden harbiden gordugum en buyuk kaplan cikti ve yavas yavas cipe dogru yurumeye basladi. Ben hayvanin uzeri acik arabamiza atlayip hepimizi yememesi icin bir sebep goremedigimden "ustumuze geliyor kacalim, bas gaza bas gaza" diye bagirmaya basladim. Allahtan turkce oldugu icin kimse iplemedi, kedi de bir muddet arabanin onunda yuruyup sonra ileri oturup sonra da cekip gitti.

Herkesin yuzunde uzayli gormus gibi bir ifade vardi. Ben daha once kaplanlarla cok ugrastigim icin onlar kadar sasirmamistim ama yine de itiraf etmeliyim ki dogal ortaminda bu dev kediyi gormek insani biraz etkiliyor.

3 yorum:

  1. gercekten cok guzel... dunyanin en ihtisamli hayvanlarindan... gecen bora bi resim cizdi... bu ne dedim... fil dayi ve hindistan dedi :))

    YanıtlaSil
  2. Önünde oturan alman kızlar sahiden şişman mıydı? yoksa yazılarını yayına sokmadan önce bir önsansürden mi geçiriyorsun ? :)

    YanıtlaSil
  3. Şu atışmalarınızı okudukça Eceabat'ta deniz bisikletindeki şapşal halleriniz geldi aklıma :) yine gülüyorum .. ne güzel ne güzel :)

    YanıtlaSil