21 Aralık 2011 Çarşamba

Patan





Katmandu vadisinde üç şehir bulunuyor. Malum başkent Katmandu, Patan ve tarihi Bakthapur. Patan Katmandudan sadece bir nehir ile ayrılıyor, iki şehir içiçe geçmiş gibiler, ama tarihi çok farklılıkları var. Katmandu dışı gezilerin ilkine Patan ile başladım. Önce yolda çok büyük bir budist tapınağına uğradım. Büyük bir tepenin tepesine konmuş bu tapınağa çıkmak için 300 küsur basamak çıkmak gerekiyormuş. Yukarı ulaşan herkes nefes nefese tabii. Benim de kondisyon düşmüş sabahtan akşama yürüyor olmama rağmen onu gördük. Tapınağın bir ismi de Maymun Tapınağı. Bütün tepe ve tapınağın içi maymun dolu. Bağırıyorlar, sağda solda koşturuyorlar, bazen de kendi aralarında ürkütücü şekilde kavga ediyorlar. Çok da böyle aman da alayım da seveyim denecek tipler değil. Neyse bana bulaşmasınlar da.

Tapınakdan sonra Patanın içine girip eski şehire ulaştım. Saraylar, tapınaklar, eski binalar sanki zamanın durduğu bir yer. Gezmesi çok sürmüyor, en fazla yarım saat. Ama tapınakların yüksek merdivenlerine oturup etrafı seyretmesi çok daha uzun sürüyor ve tadından yenmiyor.

1 yorum:

  1. Sorma, zaten o merdivenleri gorunce bile nefesim tikandi.... yaaaaaa demiyor muyum ben sana maymun gormek icin coook uzaga gitmene gerek yokkk... bizim evde iki tane var.... onlar da zipliyo, bagiriyo ve birbirleriyle korkunc kavgalar edebiliyorlar.... Hande

    YanıtlaSil