20 Aralık 2011 Salı

Grev

Kapıda bekleyen bir taksiciyle anlaştım sağdaki soldaki şehirdışı güzel yerlere götürüyor beni 3 kuruşa. Neyse, haftasonu biryerlere giderken hep yollar kapalı, polis molis dolu. Yahu ne oluyor? Bir politik parti sempatizanları (hem de hükümettekiler) birşeyleri protesto etmek için yolları kapatmışlar. Pazartesi (dün) de grev yapacaklarmış, hiç trafik olmayacakmış, dükkanlar kapalı olacakmış. E iyi napalım, dedim artık.

Dün sahiden kalktım hiç trafik yok, heryer kapalı, resepsiyondaki çocuğa sordum, peki dolaşmak mümkün mü diye, tabi sorun yok ama yine de dikkat edin dedi. Sırt çantamı alıp Kızıl Kmerler saldırırken Pnom Penhde veya Saygon düşerken sokaklarda dolaşan bir savaş muhabiri tadında çıktım dışarı.

Sokaklar harbiden sıfır trafik, insanlar yollarda yürüyor, her köşe başında polisler, askerler, arada sırada sadece sirenleri çala çala bir polis arabası geçiyor. Etrafta gruplaşmış bir kalabalık yok ama biryerlerden bir slogan sesleri geliyor. Baktım bir de benim gideceğim noktada kocaman bir ateş yakmışlar, dumanı gökyüzüne kadar uzuyor, etrafında da bir kalabalık var, Salvador filmi bu kadar yeter dedim, otele sıvıştım. Günü diğer yabancılar gibi havuz başında tembellik ederek geçirdim.

Bu sabah hayat tekrar normale dönmüştü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder