25 Ocak 2012 Çarşamba

Tekrar Yollarda



Yolun ikinci kısmının başına geldim duruyorum. Buraya (Tayland - Chiang Mai) gelmek uzun ve yorucu sürdü. Şans eseri uygun bir business İstanbul - Bangkok bileti bulmama rağmen. Bu arada uzun yola business gerçekten güzel gidiyor. Otel gibi yatan koltuklar, süper yemek servisi. Buna rağmen yolda uçak sallayıp durduğu için çok uyuyamadım. Halbuki ben Business Class sallanmaz zannediyordum. E ne farkımız kaldı normal halktan?

Gece uyuyamadığım için sabah da uyanamayıp kahvaltıyı kaçırdım. Normalde 9,5 saat süren yolu da alçak pilot 8 saatte alınca Businessin keyfini biraz daha çıkaramadan apar topar uçaktan inmek zorunda kaldım. Allahtan ayrıcalıklarım pasaport sırasında da devam etti de, ultra kalabalık Bangkok sınır polisinin önünde avamla fazla yüz göz olmadan özel bir sıradan işlemlerim halledildi.

Bangkoka gelince bir erkeğin ilk farkettiği şeylerden biri, bir bayan gibi tacize uğrayabileceği oluyor. Zira yerel halkda erkekler arasında homoseksüellik çok yüksek. Ben de hakkıma düşeni informasyon masasında aldım. Bavullar nereden çıkacak diye sorduğum adam bana 32 dişi ile sırıtarak bakıp "Wow, you are a very tall man." dedi. Tayca telaffuz edilişi yalnız şöyle oluyor: "Ğaaaaaaa yu aaa a veli taaaa meeen" Tamam tamam bu bavullar nerede dedikce ben bu sırıtıp yees yees diyor. Ya nerede sorusunun cevabı yes olmuyor ki. Neyse fazla muhattap olmayıp kendim buldum bavulları. Sonra Chiang Mai a check in filan derken işler bitti, 3 saat var daha kalkışa.

Eh madem öyle çıkıp dışarda bir hava alayım dedim ve kapıdan adımımı atar atmaz 33 derecelik ve % bilmamkaç nemli Bangkok havası tokat gibi yüzüme ve bütün iç organlarıma çarptı. Bu tropik havadan büyük zevk alıyorum ama yine de önce serin kuzeyde biraz deklimatize olacak olmam iyi. İnsan ilk 2-3 gün kendine gelemiyor, tüm vücut fonksiyonları (en başta sindirim sistemi) allak bullak oluyor alışana kadar. Neyse, sonra uçağa bindim, uçuşta uyudum, kafam yandaki adamın omuzuna düşmüş, uyanınca sorry dedim ve kafamı kaldırdım (haliyle), sonra da taksi otel vb işte buradayım. Kuzey Taylandın incisi Chiang Mai da. Her türlü foto ve yol yazısı yakında, ısrarla takip edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder