7 Aralık 2011 Çarşamba

Jaipur

Pushkar güzeldi valla. Burada son akşam bir türk çift ile de tanıştım. 2-3 aydır buralardaymışlar. Olduğum kafeye girince, ben de tam o sırada Akınla skypede konuşuyordum, yanıma gelip hayretler içinde bana baktılar, çeneleri bir karış açık. Biraz lafladık. Bir türk daha bulabilseydik pişti oynardık ne güzel. Ama yalnız seyahat etmedikleri için imrendim biraz.

Rajastan eyaletindeki ikinci durak olan Jaipura giden yol her zamanki gibi korna sesleri ve toz duman ile kaplı idi. Jaipur eski şehiri itibari ile şirin bir yer. Tüm binalar bölgedeki pembe kumtaşından yapıldığı için pembe şehir de deniyor buraya. Süper bir iki saray ve kale var gezmeye değer. İkinci günümde (bugün) şehirdeki eski astronomi merkezini gezdim. Dünyanın en büyük güneş saati ile 2 saniye yanılma payı ile saati okuyabiliyorsunuz veya yıldızların konumunu bulabiliyorsunuz. UNESCO tarafından tarih mirası yapılan çok ilginç bir yer. Bir başka komik olay bu turu 19 malezyalı öğrenci kızla yapmış olmamdı. Her köşebaşında çığlıklar atarak zafer işaretleri vererek fotoğraf çektiler.

Bugün seyahatin ilk haftası bitiyor. Akşamüstü kendime off verdim ve vakti uyuyarak ve otelin terasında kitap okuyarak geçirdim. Yarın erkenden 4-5 saat uzakdaki bir doğal parka gideceğim. Burada iki safari turu yapacağım. Ve bir kaplan görürsem ses çıkarmadan arkasından yaklaşacağım ve kuyruğunu çekip bööö diye korkutacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder